FAQ

Algemeen

1. Hoe lang bestaan jullie al?
We zijn in 2013 begonnen met de koffiebar in het dwaalgebied van Tilburg. Kort daarna zijn we gestart met het branden van de koffie in de koffiebar.

2. Wat betekent “ global flavors”

Wij komen zelf uit twee verschillende culturen en houden van reizen. Daaruit hebben we ook onze inspiratie gehaald voor het merk Locals.

3. Waarom zijn jullie begonnen met Locals?

Dit is ontstaan uit een behoefte en gemis van een koffiecultuur in het zuiden van het land. In 2013 was er nog geen een koffiebar in Tilburg die specialty coffee schonk. Dit zag je al we in het noorden van het land. Ook waren we altijd bezig met goed en lekker eten. Deze combinatie was de geboorte van een nieuw concept in Tilburg, koffiebar Locals.

4. Wat zijn jullie toekomstplannen?

Als ondernemer zie je overal kansen en zitten we nooit stil. We hebben zelf geen lang jarenplan opgezet, maar kijken meer wat er op ons pad komt en wat bij ons past.

5. Met wie werken jullie samen?

We werken met verschillende bedrijven samen. Met ons eigen label of private label. Wil je meer weten, email ons: coffee@locals-tilburg.nl

Webshop

1.Hoeveel kost het verzenden van koffie?
Een brievenbus pakketje kost 4,00 euro om te verzenden en een pakket kost 6,75 euro. Orders boven de 50 euro worden gratis verzonden.

2. Wanneer versturen jullie mijn bestelling?

Wij branden elke maandag en donderdag de koffie in de branderij. Zo ben je gegarandeerd van verse koffie. We versturen de koffie elke dinsdag en vrijdag per post. Voorbeeld: je besteld woensdag koffie, we branden deze donderdag en wordt vrijdag op de post gedaan.

Zakelijk klant? Dat gaat op een andere manier, mail voor meer info: coffee@locals-tilburg.nl

3. Ruilen, klachten en/of opmerkingen?

Toch niet helemaal tevreden met de smaak of heb je andere opmerkingen? Mail ons dan of vul het contactformulier in via de website. We komen er zsm op terug.

Helaas kunnen we koffie niet omruilen, maar we nemen jouw feedback erg serieus.

Non-food kan wel omgeruild worden of teruggestuurd worden. Geef ons binnen 14 dagen door wat je retour wil zenden, door een mail te sturen naar: coffee@locals-tilburg.nl of vul het contactformulier in via de website. Vermeld dan aub ook het ordernummer van de bestelling.

We behandelen retouren alleen via de mail of telefoon, niet in de koffiebar.

Je krijgt een mail terug met de retourprocedure. Retourzending is wel voor eigen rekening.

Mits alles in goede staat is en compleet is, kunnen we de retourzending in behandeling nemen.

Het bedrag wordt teruggestort zoals deze bij ons is binnengekomen of u kunt het apparaat omruilen. Retourzending is in dat geval ook voor eigen rekening.

Koffie

1.Hoe lang kan ik de koffie bewaren?
De kwaliteit van de koffie is op zijn best tussen een week en 6 weken na het branden. Daarna verliest het zijn geur en aroma. Daarom hebben we geen hoge voorraden en branden we de koffie zo kort mogelijk na jouw geplaatste bestelling. De kwaliteit van gemalen koffie verliest zijn aroma al na 14 dagen. Daarom adviseren we ook altijd om te investeren in een goede koffiemolen ipv gemalen koffie te kopen.

2. Hoe bewaar ik mijn koffie het best?

Koffiebonen kun je het beste bewaren in de koffiezak, goed dicht maken en bewaren op een doge koele plek. Na het branden moeten de koffiebonen nog ontgassen, het consumeren van koffie is dan ook het beste een week na branding. De koffiebonen worden na het branden verpakt in speciale koffiezakken met een ventiel. Deze werkt eenzijdig, de gassen zoals Co2 kunnen ontsnappen maar er kan geen licht en zuurstof bij de koffiebonen. Deze zijn niet goed voor de houdbaarheid van de bonen.

Uit eigen ervaring kun je gemalen koffie het beste bewaren in de gesloten koffiezak, in de vriezer. Bij gebruik kan de gewenste hoeveelheid eruit worden gehaald en de zak meteen weer terug worden gezet in de vriezer.

3. Hoe kan ik de koffie het beste zetten?

Er zijn verschillende methodes om koffie te zetten. Om dit goed te leren of om meer te weten te komen over de methodes, mail ons (coffee@locals-tilburg.nl)  of vul het contactformulier in op de website voor meer info.